02 July 2008

Hai pe Trans-Fagarasan

Dupa cum unii stiti deja, vrem sa organizam o traversare a vestitului Transfagarasan cu bicicleta.
Acum, din cate am vorbit cu cativa prieteni, o sa fie in 23-24 AUGUST. E destul de important sa stim exact cand se va intampla ca sa ne luam concediu si sa ne pregatim(unde e cazul). Cred ca doua zile ar fi suficiente. Ideea e urmatoarea: Brasov-Ucea (cu trenul, avem un personal din Brasov la 06:06 si ajunge in Ucea la 08:19), urmeaza DN 7C , Cartisoara, Balea Cascada, Balea Lac, Lacul si barajul Vidraru', Corbeni, Curtea de Arges, tren pana la Brasov.

Stiu ca traseul se poate face si intr-o singura zi de un biciclist nu foarte antrenat. Dar este si dificil , cel putin ultima portiune pana la Balea lac. Putem hotari impreuna cate zile acordam, putem sa mergem mai lejer: 1 zi balea cascada, 1 zi balea lac, 1 curtea de arges si acasa; sau doar un weekend si vedem pana unde putem ajunge in prima zi. De obicei tocmeala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, mai ales daca o sa fim multi. Eu cred ca varianta a doua e mai buna, eu am mai urcat pana la cascada si nu mi sa parut greu si l-am facut in putin timp.

A doua problema ar fi cazarea, cort sau la pensiuni/cabana. Nici o variata nu e proasta, la cabana , bagajul ar fi mai lejer dar costa, cu cortul, bagajul meu s-ar ingreuna cu 4kg ceea ce nu e o pacoste, si cred ca feelingul grupului ar fi mai ... wild cu cortu ;). La cabane cica ar fi 300 de mi pe noapte, rezonabl, si putem face rezervare sau rezervatie, din timp.

Sper sa ne hotaram curand si sa fim in numar cat mai mare. Sunteti invitati sa comentati postul , sau sa ma contactati (mihai_siman@yahoo.com). O sa updatez detalii in acest post, si in continuare este povestea unui biker care a traversat Transfagarasanu, luati aminte !

"O tura planuita cu mult timp in urma care a avut loc in cele din urma. Eu( Adi) si cei doi Bogdani am zis k trebe sa facem traseul asta, poate mai mult din curiozitate dar si dintr-un motiv mai bine intemeiat: mandria de a spune nepotilor AM TRAVERSAT TRANSFAGARASANU BAI TATA BA !!! Very Happy Very Happy Very Happy.Pe data de 23 august (ne-am dat seama de-abia dupa de simbolul acestei zile) am traversat magnifica sosea construita de comunisti acum mai bine de 40 de ani. Traseu spectaculos, destul de aglomerat tinand cont ca l-am traversat in timpul saptamanii, destul de extenuant...cat sa ne faca sa spunem la sosire ca nu ne mai trebuie bicicleta timp de cateva saptamani bune Very Happy . Am plecat cu o seara inainte din Bucuresti cu amintirea berilor si micilor de la mare hotarati sa-l facem intr-o zi. Buuuuuun..am hotarat sa luam rapidul de 23:50 care mergea la arad si avea statie si la Ucea, o comuna situata la circa 5 km de cartisoara, locul de unde incepe transfagarasanul. Doar k socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, iar pe tren desi demontasem bicicletele si le pusesem in capatul bagajului in spatiul destinat bagajelor voluminoase, scumpul nostru nas s-a trezit k nu avem voie sa le punem acolo din cauza ca...nu e voie. Sub amenintarea unei amenzi l-am intrebat ce anume urma sa scrie in procesul verbal, ca am pus niste cadre in spatiul destinat unor bagaje de acest tip?...in cele din urma cedeaza si o spaga de vreo 200 mii il linisteste. Antipatia noastra fata de CFR creste. Very Happy Ajunsi in Ucea montam la loc biclele si ne aventuram in noapte pe DN 1. TIR-urile razant pe langa noi ceea ce ne face sa mai intram prin sant de cateva ori. Scapam repede si intram pe DN 7C, celebrul trans. Acolo tragem o poza la indicatorul cu distantele pana la balea respectiv pitesti si o luam din loc. Tinand cont k antrenamentul lipsea cu desavarsire la primele serpentine incepem sa cedam fizic. Planul nostru de a ajunge la Balea pana in ora 9 tinand cont k din Ucea am plecat la 5 dimineata era din ce in ce mai imposibil de atins. Intr-un final ajungem la Balea cascada unde ne asezam la o masa si adormim imediat. Numai soarele ne trezeste si ne hotaram sa o luam din loc. La plecare cativa biciclisti coborau de la Balea. Ne uitam la ei mirati si ii intrebam cand au urcat, iar raspunsul e: pai acu o ora, dar cu telecabina... heh. Chinul continua direct proportional cu inclinatia fiecarei pante, doar k mai sus iesim din padure iar valea Balea se asterne in fata noastra scaldata in soarele diminetii. Privelistea e spectaculoasa dar tinand cont ca fiecare din noi am mai fost in fagaras pe trasee mult mai pustii si mai frumoase nu ne face sa ramanem muti de uimire. In ciuda acestui fapt bagam cateva sedinte foto si privim serpentinele din zona alpina a vaii. Initial pareau realizabile destul de repede, initial numai... Smile). Ne apropiem de ele si deja se inalta amenintatoare. Masinile se inmultesc, cativa ne saluta, se trezesc si destui melteni cu numere de B sa ne claxoneze...Da-te bah la o parte k n-am loc de tine ! la vreo 4-5 km de Balea consider k e mult mai util sa imping bicla decat sa mai merg pe ea...zis si facut. Dupa inca o ora ajungem sus la Balea...era numai ora 14:00... Very Happy ne odihnim ascultam o manea de la zecile de turisti de ocazie si decidem sa plecam naiba de-acolo. Traversarea prin tunel nu a fost chiar asa groaznica cum credeam k o sa fie. Imediat ajungem pe partea sudica unde ne oprim pentru niste poze si ii dam drumu. Coborarea a meritat tot efortu de dinainte. Imediat suntem jos la Capra si consideram k a fost prea scurta panta...ba chiar ne gandim cum sa facem sa mai venim sa o coboram de mai multe ori. Continuam drumu spre lacul de acumulare. Drumul coboara in proportie de 95%...o incantare . Ajungem la lac unde facem o scurta pauza si atacam ultima portiune...care s-a dovedit a fi extrem de stresanta. De ce naiba au facut atatea urcusuri si coborasuri nu pot sa imi dau seama...cert e ca pana la baraj nu mai era chiar asa mult, tot greul trecuse. dupa cateva pauze si o oprire la un izvor ajungem la celebrul Vidraru. Coborarea pana la uzina electrica a fost de bun augur, ne-am mai odihnit destul cat sa parcurgem rapid cei 12 km pana in Corbeni locul unde am ramas peste noapte. A doua zi inca 10 km pana in Ct de Arges unde s-a incheiat calatoria noastra. Apoi 2 trenuri si ca prin vis...NOT (a durat circa 5 ore) suntem in Bucuresti.
Concluzii: 1.transfagarasanul se poate face intr-o zi plecand din nord si dormind la o pensiune in arges
2.fara antrenament(asa ca noi) poate fi destul de dificil
3.nu utiliza serviciile CFR pt ca risti sa fii privit ca un mic infractor pe 2 roti
4.ai grija la TIR-uri
5.e un traseu frumos care merita vazut neaparat din perspectiva unui biciclist, din masina poate deveni destul de booooooooring
6.nu te inhama cu un bagaj ff greu deorece in afara de haine si piese de schimb ai tot ce-ti trebuie pe drum...apa, mancare etc."

Cred ca motive pt a va convinge de ce merita sa mergi pe transfg cu bicicleta nu isi mai au rostul, nu ? O sa va zic totusi atat: se pot prinde 60KM/h !

Trecut pe harta ca DN7C, Transfagarasanul a fost construit intre 1970 si 1974, are o lungime de aproximativ 90 de kilometri, urca pana la o altitudine de 2040 de metri (in caldarea glaciara Balea) si face legatura intre Muntenia si Ardeal. Din cauza altitudinii si din cauza climei din Muntii Fagaras acest drum este inchis aproape 10 luni pe an (din octombrie pana in iulie).
Pentru construirea acestui drum s-au dislocat 3 milioane de tone de roca, s-au folosit 20 de tone de dinamita, 3573 de tone de ciment.
Din cele 27 de poduri si tuneluri cel mai mare este cel de la Capra spre Balea Lac. Are 887 de metri lungime, 4,40 metri inaltime, o singura banda pe sens si nu este iluminat artificial. Si ca fapt divers va mai spun ca tunelul de la Cota 2000 este tunelul care face legatura dintre Arges si Sibiu…asa ca intrati din judetul Arges in tunel si iesiti direct in judetul Sibiu. Tot tunelul asta ofera surprize turistilor in sensul ca se poate intampla sa intrati in el la 15-20 de grade iar la iesire sa fie lapovita sau zapada. Acest lucru se datoreaza tot muntilor Fagaras care actioneaza ca o bariera impotriva norilor pentru partea de sud, aceasta fiind deci mai ferita si mai calduroasa.

10 comments:

Mihai said...

mihai_siman@yahoo.com pt mai multe detalii !

oase044 said...

ma bag !

Marius said...

ma bag si eu :)

ym: marius_marinache

Iulian Barbuceanu said...

vin si eu. iulian.brb@gmail.com, sunt din Ploiesti, astept sa alegeti data sigura. Cine mai vine ?

no updates so far....

Cine mai vine ? daca vin cati au anuntat , suntem cam 15-17

Si nu conteaza de unde sunteti cat timp va urcati in trenul respectiv ;)

oase044 said...

o sa iasa fain daca suntem mai multi

csuporj said...

In 5 ore poate urca oricine pana la lac, daca este odihnit, adica daca a dormit la noapte. Nu merita sa faceti 3 zile, doar daca mergeti la gratar si la baut, nu la biciclit. Ii drept ca se poate merge fara bicicleta de la Cabana Balea Cascada pana la cascada (1,5 ore), dar e mai fain sa te poti mandri ca ai urcat Transfagarasanul intr-o zi. Si de la Balea Lac se poate urca pe jos pana pe Vanatoarea lui Buteanu (2 ore) si pana in Saua Doamnei (1 ora), asa sa nu va plictisiti :D.

2zile, sambata si duminica 23 24 august !!!! Get ready

AM NEVOIE DE CONFIRMARI !!!!! URGENT ! v-am trimis email. Grabiti-va !

IN 2009 - SE PRESUPUNE CA PLANUL E ACELASI , ACEASI DATA, ACELASI TRASEU. NE AUZIM CU MODIFICARI !