22 September 2009

Thasos - day 6

Azi am avut planuri marete, aveam degand sa cuceresc cel mai inalt varf de pe insula, Ipsario (1206m). Am fost cam lenes si am plecat doar pe la 11:30 de la hotel si trebuia sa ajung inainte de toate in Potamia, localitatea de la poalele muntelui. Pana acolo am avut de parcurs cam 12 km de sosea cu o panta maricica, caci am ajuns cam sleit acolo.
Mi-a luat ceva timp sa gasesc cateva indicatoare sau ceva care sa-mi arate care era poteca pana pe varf. Dupa ce le-am gasit mi-am dat seama ca oricum nu stiu sa le citesc asa ca am cam mers mai mult pe incredere. Inceputul urcarii a fost printr-o padure de pini mici cu o groaza de poteci care se tot intersectau, cateva momente de neatentie si riscam sa ma invart in cerc vreo ora. Cand a inceput si panta sa se inteteasca au inceput si bolovanii sa apara, toti mari, frumosi si din marmura foarte alunecoasa. Am fost atacat de un grup de albine, cred ca le placea foarte mult culoarea echipamentului meu, a trebuit sa las bike-ul si sa alerg putin ca sa scap de ele. Dupa doar cateva minute de la atacul albinelor am fost atacat din nou de o mica familie de capre nebune. Tzapul avea impresia ca o sa le fur iezii sau ceva si a incercat sa ma intimideze de cateva ori cu cornele lui incolacite.
Dupa vreo 2 ore petrecute in padure am iesit la lumina, si la soare, care a inceput sa ma incalzeasca binisor. Si cam tot de pe aici a inceput si push the bike-ul. Poteca a devenit un single track plin de marmura greu de abordat chiar si fara bicicleta. Am fortat eu nota cat am mai putut... pana cand gluma s-a ingrosat, panta a inceput sa fie foarte mare si inaintam anevoios si foarte incet (o dadeam in alpinism). Apreciez ca eram cam pe la 900m altitudine si mai aveam cam o ora, o ora jumate pana in varf. Mi-am verificat rezervele de apa si am hotarat ca nu aveam mari sanse de izbanda, avand in vedere ca mai aveam cateva urcusuri pana acasa pe sosea si mare parte din coborarea de pe munte tot pe langa bike aveam sa o fac. Asa ca...game over, am baut toata apa, am pus camera video pe cap si la vale ...
M-am mai oprit in Panagia sa beau o cola unde m-am intalnit cu un cicloturist german in cautare de aventura pe insula. Tipul era pe la 40 de ani si venise pe bicicleta din Germania pana in Thasos. Am plecat impreuna spre Limenas dar dupa putin timp ne-am dat mana si ne-am despartit, el urandu-mi doar "ride safe and ride far !" :). Avea un Cube Attention incarcat cu vreo 10 kg de echipament si cu toate astea cu greu ma tineam dupa el.
Pana in Thasos am mai avut doar 5 km de coborare pe o sosea foarte bine asfaltata. Am incercat sa imi depasesc recordul personal de viteza dar mi-am dat seama doar la hotel ca ciclocomputerul se desprinsese de furca cu vreo 10 de km in urma si nu inregistrase nimic.
Maine e ultima zi in care am bicicleta, sper sa gasesc un traseul placut si spectaculos ca cel de azi.
Pana maine... ma duc sa mai trag o mica tura de seara prin port :)

Cariera de marmura de langa Thasos.

Stradutele din Panagia.

Muntele Ipsario si localitatea Potamia undeva printre copaci.

Walkaway? deja aveam dubii.

WTF!?

Aici m-au atacat albinele

Apa potabila

Asa se scrie Ipsario

Intrarea intr-o veche mina, din care se auzeau tot felul de zgomote ciudate.

Omniprezentele capre nebune

Ce ar fi mers o baie acum ...

Marmura, marmura si iar marmura

E plin de soparle si serpi !

Si aici m-au lasat picioarele, nervii si rezervele de apa.

3 comments:

Adi said...

Bah Mihai,ce nashpa de tine... ce vacanta nashpa
sa nu crezi ca te invidiem.. :) nici pomeneala...

Mihai said...

ms ms ;)

sunbird said...

Cool:) arata destul de bine traseele peacolo; intra si in mina poate gasesti un cufar vechi cu bogatii:))