19 March 2010

Antrenament de primavara

Cred ca azi a fost cu adevarat prima zi de primavara: senin bec pe intreaga durata a zilei, soare puternic si temperaturi considerabil mai ridicate. Zapada s-a topit pe sosea asa ca m-am grabit sa ies la un antrenament dupa munca, pana nu apune soarele. Potecile si padurea inca sunt acoperite de zapada groasa deci singura solutie e drumul de poiana (spre Poiana Brasov). Din cauza grabei am luat bike-ul exact asa cum era pe trainer: o anvelopa cramponata pe fata de 2.1 si un slick de 1.4 pe spate, daca tot merg pe sosea uscata mi-am zis ca o sa fie ok. Ce-i drept pana acum nu am mai folosit slickuri, dar diferenta se simte considerabil, fuge soseaua sub ele! :)
In orice caz am ajuns usor zic eu si repede pana la belvedere si soarele s-a ascuns el repede dupa padure; am facut o mica pauza de o poza si m-a luat frigul de numa. M-am echipat cu geaca anti vant si am luat-o la vale cat mai repede. Din nefericire nu am coborat pe unde am venit ci pe un drum care coboara direct in Schei, uitand ca nu e tot drumul asfaltat si eu sunt cu slickul ingust pe spate. Mare greaseala! bineinteles ca finalul drumului era accidentat: plin de noroaie abrupt si al naibii. Usurel, cu oaresce frica si cu inca neinvinsa neincredere in noile frane am ajuns teafar in Schei si de acolo acasa prin oras.
Partea ciudata e ca odata cu prima tura pe afara dupa atat timp de pedalat in casa pe trainer am observat cateva ciudatenii. Am citit undeva ca antrenamentul pe trainer e ok el in sinea lui, faci muschiuletu' muschiulet, tehnica de pedalat corect, etc., dar pierzi din dexteritate - esti fixat cu ochii in monitor/tv si nu faci absolut nimic sa iti ti echilibrul singur. Se pare ca zicea bine cartea respectiva, mi-a fost frica pe coborarea aia si nu aveam incredere in mine deloc, ciudata senzatie. Alta observatie e cat de minunata mi se parea natura, mare parte din drum ma holbam ca un tamp la dealuri, paduri si alte cele, cred ca imi era dor, ma saturasem de monotonia din apartament. Si bineinteles ca mi-a fost reamintit pe final de ce nu imi place sa ma dau prin oras: haos ba, haos! cedeaza prioritatea nu avem, loc pe carosabil nu avem, ba si miros de esapament ... aualeu ca de asta nu imi era dor.

Traseul GPS il gasiti aici

Cu speranta ca intreg weekendul v-a fi la fel ca ziua de azi, primavaratic adica, va astept pe afara - la ture!

slicku' ba, slicku' !

Si apusul prins la sosire.

3 comments:

Kiss László said...

Eu nu mi-am pierdut dexteritatea pe trainer :)

Mihai Siman said...

poate ca e doar prima impresie de primavara...

kary said...

e doar ciudat ca pedalezi si se mai si schimba peisajul. asa am patit si eu prima data cand am trecut de pe trainer pe sosea