02 March 2010

Novice la alergat

Mi-am promis anul aceasta sa ma apuc, sau macar sa incerc sa ma apuc de alergat. Dupa cum probabil stiti, eu nu am alergat niciodata din placere sau mai bine zis alergatul nu a fost niciodata unul dintre hobby-urile mele. Am alergat in generala si in liceu la sport, la fotbal si la bac cand mi-am dat probele ... si atat fratilor! atat! Sunt non-alergator! Tocmai de aceea m-am ambitionat sa incerc, in speranta ca o sa imi placa si poate o sa imi inbunatatesc nitel anduranta pentu ciclism.
Am citit cateva carti despre triatlon si pe acolo am gasit toate informatiile legate de alergat si cu ce se mananca acest sport. Am gasit mici programe pentru incepatori cu care sper sa ma descurc. Sfaturile si indicatiile imi sunt foarte utile caci, dupa cum spun cartile, alergatul nu e un sport in care intri cu capul inainte si sa te astepti sa vezi rezultate din start. E necesar mult timp, antrenamente progresive si multa grija, se pare ca accidentarile sunt mult mai frecvente decat in ciclism.
Gata cu partea teoretica, practica ! ca aici ne impotmolin adesea. La alergat e simplu, se ia corpul din dotare si se investeste doar intr-o pereche de adidasi. Adidasi care se pare ca trebuie sa fie destul de bine alesi pentru a nu risca alte disconforturi ulterioare. Eu am ales Adidas Deflect - 160 lei. Prima senzatie a fost destul de ciudata: sunt extrem de usori si foarte comozi, probabil ca cel mai mare grad de comoditate pe care l-au simtit talpile mele, ever! Pozitia foarte aplecata in faza mi se pare cam ciudata cand merg normal, am impresia ca ma duc in bot, dar in timpul alergarii e chiar ajutatoare senzatia.

si ce daca sunt "made in china" ?! tot ce ne inconjoara e facut acolo ! :)

Si alergarea propriu-zisa... Am venit luni de la munca, dupa o zi infecta, plin de nervi si de oboseala. Mi-am luat un trening pe mine si adidasii si am dat buzna pe o aleea din apropiere. Ma gandeam initiam ca daca reusesc sa alerg 1~2 km fara oprire si nu cad lat de oboseala la final o sa fiu multumit. Si am inceput: am alergat 1 km, mi-a crescut pulsul foarte mult la inceput, a venit al 2-lea km si mi-am reglat respiratia si tot asa. Dupa primele 10 minute am intrat pe pilot automat, ca la ciclism, e greu la inceput dar dupa ce corpul se obisnuieste putin merge constant si fara prea mult efort din partea mea. Si uite asa am alergat 6 km :) o distanta nesperat de mare pentru mine. La final mi-am intins muschii, preventiv macar... ma intepau putin pulpele.
Si cam atat! imi place, e usor, aproape banal, oare de ce o fac doar acum? Ca dupa orice antrenament de orice fel ma simt foarte relaxat si cu mintea mai lipede, ca sa nu mai zic cat de bine dorm in ziua respectiva... Tare alergatu' asta! ce sa mai...

Traseul GPS il gasiti aici, cu precizarea ca am alergat doar pe poteca si pe iarba, nicidecum pe asfalt.

P.S. A doua zi a trebuit sa fac o tura de ciclism sa-mi revin. Am facut o febra de toata frumusetea, cum era de asteptat dealtfel. La munca ma balanganeam din toate incheieturile de fiecare data cand ma ridicam de la calculator :)) . Dar dupa o mica tura de bike mi-am revenit aproape complet.

5 comments:

Catalin said...

E un pas inainte. Sunt curios cum o sa arte adidasi peste 2 luni:p.....cu ceva praf pe ei , asta in cazu in care nu i ti in cutie

iusufachi said...

Si eu am iesit sambata pentru prima data anul asta, dar cu sperante mari pentru viitor. Am alergat in jurul centrului civic. A fost destul de greu, dar am ajuns fericit acasa. Dupa cateva are am pedalat inca 30 km pe trainer si duminica m-am ridicat din pat prin rostogolire. S-au dus vremurile alea cand alergam de nebun la -20 de grade ca Rocky. Acum ne luptam ca sa nu lasam burta sa-si intre in drepturi. Poate anul viitor iesim mai in fata la Arges Winter Race.

Mihai Siman said...

Toate la timpul lor Liviu! poate ne descurcam la Arges Spring Race mai bine, poate nu o sa fie atata alergare ;)

Constantin said...

Obisnuiam si io sa alerg dar m-am limitat doar la ciclism fiinca am o problema cu genunchii... Cand cobor la vale sau cand alerg incep sa ma doara.
Oricum e o activitate faina care-ti da satisfactii chiar daca o faci doar ca sport secundar (io vroiam sa-mi maresc anduranta generala pt cocotz).

micul mester said...

Exact dinastia mi-am luat si eu.
Am alergat in 3 saptamani 250 km cu ei, numa in paduri si la munte. Nici o besica. Nu m-or batut si nu m-or jenat.
Si acu alerg cu ei, .
Is printre cei mai comozi pe care i-am avut.
Sunt usori si au aderenta buna. Nu-s speciali sa tragi la deal in noroaie,merg fain la ture lungi, peste 40-50 km.