08 May 2010

Thassos MTB Cup 2010

A 6-a editie a Cupei Thassos la MTB, un concurs pe care il visez de anul trecut de cand mi-am petrecut concediul pe insula greceasca Thassos. Deasemenea un concurs de care v-am mai spus ca imi era frica, probabil din cauza lungimii si a altitudinii din profilul cursei, sau din cauza ca in ultimele 2-3 saptamani nu am avut timp de antrenamente si nu ma simteam prea in forma, sau cel mai probabil din cauza durerilor de spate. In orice caz mi-am ambalat bicicleta, am puso' in portbagaj si am plecat cu amicii in vacanta pe insula, vroiam sa particip orice ar fi.
In dimineata concursului ne-am trezit la 6, am mancat bine si am plecat pe plaja San Antonio din statiunea Potos, unde avea sa se dea startul. Plin de lume aici, dealul asfaltat din apropierea plajei era full de ciclisti la incalzire, bike-uri de j'demi de euro si mult nisip. M-am asezat undeva in spatele bannerului de start impreuna cu Ionut si Nutu din Moeciu, crezand ca o sa fim pe la mijlocul plutonului, dar defapt am plecat printre ultimii. Startul a fost foarte greu in spate, din cauza nisipului a trebuit sa alergam printre concurenti si sa ne facem loc pana la iesirea pe asfalt.
Curand a inceput urcarea de vreo 22 de km care trebuia sa ne duca de langa mare pana pe la 820m alt. La fel de curand a inceput sa ma doara si spatele si in cateva minute concursul meu s-a transformat intr-un chin. Am incercat sa ma tin dupa baietii din Moeciu dar la prima urcare mai serioasa imi simteam spatele paralizat si nu am putut forta deloc. Urmatorii 4-5 km il zaream pe Ionut cam la 100 m in fata mea si trageam sperante ca in curand o sa imi intru in ritm si pot forta sa-i ajung. Ritmul meu a venit dar spatele nu m-a lasat nici o secunda, toata cursa am mers la limita, cand simteam ca nu mai suport durerea trebuia sa o las mai moale, sa schimb pozitia, sa ma intind, sa fac dracu ceva sa nu ma mai doara atat de tare.
A fost primul concurs la care am folosit energizante, le-am folosit dupa cum scrie pe ele: un plic cu 15 min inainte de start, si cate un tub pe ora. Cursa mea a durat 4 ore si 30 de minute si nu stiu daca gelurile chiar m-au ajutat sau nu, dar in toti cei 58 de km cu toate catararile alea infernale si toata goana dupa un loc mai bun, pe mine nu m-au lasat puterile deloc. Nu am simtit nici o crampa, nici o durere de picioare, nimic. Asta m-a ofticat si mai tare la final, picioarele au mers incredibil de bine dar spatele nu m-a lasat sa fortez.
In prima parte a traseului nu am depasit decat cativa concurenti cu probleme tehnice, odata ajuns in varf am crezut ca pe coborare o sa recuperez ceva locuri. Din pacate m-am inselat, coborarile au fost mai groaznice decat urcarile, lespezi de piatra, marmura, stanci, cioturi si nisip. M-a zgaltait hardtailul meu de mi-au iesit ochii din cap, am pierdut bidonul de pe cadru, m-au durut degetele si mainile de la socuri si a trebuit sa fiu in permanenta atent la traseu (o cazatura aici putea fi grava). Asa ca pe coborari mi-am luat rusinea de la multi greci pe fullsuspension, eu stateam flexat in incercarea de a atenua socurile si ei treceau stand pe sa pe langa mine fara nici un deranj.
Singura bucata pe care m-am simtit mai bine a fost dupa a doua urcare. Intrasem pe o mica bucata de sosea inainte de satul Theologos si urmau ultimii 12 km de single track pe care ii stiam de anul trecut. Aici m-am dezlantuit si am depasit 7-8 concurenti, mi-a placut la nebunie, la fel cum mi-a placut aceasta bucata si anul trecut in vacanta.
Deci am terminat pe locul 83 la general din 141 de concurenti care au terminat cursa, iar la categoria Men am ajuns pe 39 din 67. Un concurs greu, cel mai greu si mai dureros de pana acum dar totusi frumos. Mai vreau si la anu' !
Drept urmare trebuie sa schimb ceva caci asa nu se mai poate, concursurile au devenit neplacute din cauza spatelui. Urmeaza sa-mi caut un doctor de incredere si sa-mi fac un control amanuntit si sa caut ceva solutii tehnice: alt cadru, alta pipa si alt ghidon, sau poate sa imprumut un cadru mai mare... sper sa rezolv problema cat mai curand caci nu e deloc placuta.

Le multumesc celor care m-au incurajat la plecare spre Grecia si suporterilor care au venit cu mine si nu in ultimul rand prietenei mele pentru masajul la spate de dupa concurs.

Rezultate
Poze de la competitie: ale noastre, Muti, si ceva poze ale organizatorilor trebuie sa mai apara si pe aici www.go-mrp.com

Un mic ghid la concursului: punctele de alimentare, puncte de inflexiune ale traseului, km si altitudine, chestii cu care incercam sa-mi iau gandul de la durere.

Cine stie cand o sa se mai sprijine bicicleta mea de un palmier...

Sictirit inainte de start

Daniel Rosioru

Suporterii mei in asteptare

Ionut care a trebuit sa abandoneze din cauza unei pene

Maus termina pe locul 2 la general si pe locul 1 la categoria Veterani

si eu, fericit ca vad in fata finish-ul

dupa 4 ore jumate transpirat in soare cu 30-32 de grade celsius si bineinteles fara crema de soare

Plaja San Antonio

ne vedem la anul ...

7 comments:

Constantin Boricean said...

Da, e nasol cu spatele.Si eu am avut probleme cu bicla veche pt ca aveam cadrul prea mic, in schimb acum mi-am luat un cadru de 18, iar pozitia mea pe bicicleta e mult mai corecta si ma simt mai bine pe urcari -nu ma mai doare spatele

iusufachi said...

Fain concurs... Mi-ar fi placut sa particip si eu si la asta. Sunt inca tanar :)

Adi said...

Bravo Tibi!!! Si la mai mare...

btt100stress said...

olá, seguimos este blog desde TOMAR - PORTUGAL - http://btt100stress.blogspot.com

hello, follow this blog since TOMAR - PORTUGAL - http://btt100stress.blogspot.com

Catalin said...

Vazand pozele si ce ai scris tu, parca incep sa imi schimb perceptia despre un mtb full-suspension :p

Mihai Siman said...

Mie imi spui ... eu sunt un fan inrait al hardtail-ului si la concursul asta a fost prima oara cand mi-am injurat repetitiv bike-ul doar pt ca ma disrtugea fizic pe coborari.

Mi-as fi dorit un fullsuspension de xc pe coborarile alea ... dar asta e! :)