14 October 2012

Bad Wildbad Mtb Marathon

Am revenit la MTB; aveam o pofta nebuna dupa o iarna lunga cu alergari multe si vroiam sa ma revansez cu un concurs adevarat. In iarna aproape ca nu am facut nimic la capitolul ciclism din lipsa totala de chef pentru antrenamente indoor, doar in martie am urcat de 2-3 ori pe trainer. In schimb am inceput destul de bine odata cu venirea primaverii, ceva ture de sosea si cateva de offroad, scurte, pe la 20-30 de km asa cum imi plac mie.
Am profitat si de venirea lui Liviu in Germania, m-am simtit nevoit sa ii arat cum stau lucrurile pe palierul competitional iar 20 de mai ne-am inscris amandoi la Bad Wildbad MTB Marathon. Maratonul este unul renumit in regiunea noastra si face parte din ''German Bike Masters'', un campionat regional care consta in 5 curse foarte asemanatoare ca distante, cu prezenta foarte serioasa si o lupta foarte stransa pentru locurile fruntase. Prima cursa din acest campionat este in Cipru si se desfasoara undeva prin finalul lui martie, dar restul curselor sunt in landul Baden-W├╝rtemberg, foarte aproape de mine, Bad Wildbad fiind gazda celei de a 2-a etape.
Noi ne-am inscris la tura scurta de 26 de km dar mai aveam de ales intre 57 si 83. Am ales traseul scurt pentru ca stiam zona de la o tura de hiking din trecut si ma asteptam sa fie o cursa destul de grea din punct de vedere am urcusurilor, traseul nostru avand 750 de metri cumulati pe catarari.

Am decis cu Liviu de la inceput sa nu ne agitam prea tare si sa mergem impreuna pana la final. Startul a fost foarte puternic, chiar dupa primii 200 de metri a inceput o catarare abrupta prin oras si dupa inca 1-2 km eram in padure in urcare spre varful Sommerberg. Ca de obicei pe anumite portiuni eu m-am chinuit sa ma tin dupa Liviu si el a trebuit sa o lase mai moale ca sa il pot ajunge, dar per total am mers destul de bine dupa aprecierile noastre. Traseul a fost mult peste asteptarile noastre, a continut 2 urcari mari cu suficiente portiuni tehnice de single trail, ceva zone umede prin padure si mult teren accidentat, asa cum ii sta bine unei curse de mountain-bike. Coborarile au fost deasemenea spectaculoase cu schimbari de directii dese, lespezi de piatra si chiar zone de viteza mare (am inregistrat 61km/h pe una dintre sectiuni). Am terminat bucurosi, eu putin stors de puteri dar a fost o cursa rapida si foarte interesanta. La final ne-am revenit cu o portie delicioasa de paste de la organizatori si bineinteles o bere nemteasca.

Inainte de a pleca acasa bucurosi de o noua victorie personala ne-am plimbat putin prin oras, Bad Wildbad fiind o statiune turistica foarte frumoasa cu multe hoteluri si centre de spa (ape termale) dar si un loc prielnic sporturilor de munte. Sunt cateva partii de ski si trasee de ski fond iar vara pe acelasi masiv este accesibil un super parc de downhill unde se organizeaza o gramada de concursuri. In orice caz este un loc in care o sa revin cu placere oricand, fiind pentru mine cea mai apropiata statiune turistica din Padurea Neagra. Concursul mi-a placut mult iar la anul o sa incerc poate sa prind toate etapele din campionat, cel mai probabil excluzand cursa din Cipru (am alte planuri in perioada aceea).